صافکاری بی رنگی، یکی از مشاغل پر طرفدار و با درآمد مناسب است.

یکی از شاخه‌های تعمیر ماشین که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است، صافکاری بی رنگی محسوب می‌شود.

در حالت کلی صافکاری به مجموعه خدماتی گفته می‌شود که برای تعمیر و ترمیم بدنه خودرو و بازیابی حالت اولیه خودرو بکار گرفته می‌شود.

تصادف و وارد آمدن آسیب‌های جزئی و عمیق به بدنه خودرو سبب افت قیمت آن می‌شود.

در فرایند این نوع صافکاری قسمت آسیب دیده ترمیم می‌شود و در این صورت خودرو افت قیمتی نخواهد داشت. صافکاری پی دی ار یا بدون رنگ جزو خدماتی است که هر تعمیرکاری از پس آن برنمی‌آید.

 

صافکاری بی رنگی

 

 

در صورت نیاز به این نوع خدمات ابتدا باید یک صافکار معتبر و حرفه‌ای پیدا کنید تا تضمین دهد خودرو شما بدون رنگ ترمیم خواهد شد.

در این خصوص مجموعه خدمات خودروی بیابانی با بهره‌گیری از امکانات و دستگاه‌های پیشرفته و به کمک تعمیرکاران حرفه‌ای آماده ارائه این خدمات به شما راننده گرامی هستند.

مراحل کار

صافکاری pdr  یا بی رنگی، فعالیت حساسی است که باید بسیار دقیق انجام شود.

در صورتی که صافکار تشخیص دهد آسیب وارد شده به خودرو شما سطحی است و رنگ بدنه آسیب ندیده است از این روش برای تعمیر خودرو استفاده می‌کند.

صافکاری پی دی ار یا بدون رنگ با استفاده از تجهیزات خاصی انجام می‌گیرد. در ادامه مراحل انجام صافکاری بدون رنگ را بررسی می‌نماییم.

  • در مرحله اول، تعمیرکار قطعات و متعلقات اضافی را باز می‌کند. این قطعات شامل رودری‌ها، گل‌پخش‌کن‌های روی گل‌گیر و… . اینکار به این جهت انجام می‌شود که تعمیرکار به قسمت‌های آسیب دیده به راحتی دسترسی پیدا کند.
  • در این مرحله تعمیرکار سطح خارجی بدنه را با سمباده و آب تمیز می‌کند تا ضربه‌های لازم را به صورت بسیار دقیق به محل آسیب دیده وارد کند.
  • سپس، پشت قطعه آسیب دیده را توسط شعله گرم می‌کنند. این کار سبب می‌شود قطعه فلزی نرم شود و خاصیت چکش خواری پیدا کند. بعد از گرم شدن ورق فلزی، صافکار با استفاده از ضربه‌هایی که با چکش، مشتی‌ها و قالب تنه به بدنه وارد می‌کند آن قسمت را به حالت اولیه خود باز می‌گرداند.
  • حالا، قطعه آسیب دیده را زیر نور ( آفتاب یا لامپ) قرار می‌دهند. قطعه فلزی در این شرایط شروع به موج گیری، ترمیم خطوط و قوس‌ها می‌کند. این مرحله نیز با کمک ابزارهایی مانند انواع فنرها، مشتی و قالب تنه که مخصوص صافکاری بدون رنگ هستند انجام می‌گیرد.
  • در این مرحله و پس از موج گیری، قطعاتی را که از روی بدنه جدا کرده‌اند سرجای خود نصب می‌کنند. این مرحله دقت بالایی لازم دارد تا قطعات دقیقاً سرجای خود نصب شوند.
  • در آخرین مرحله، صافکار با کمک لیسه و قلم موهای مخصوص، قسمت‌های رنگ پریده را قلم گیری یا لیسه کشی می‌نماید. پس از خشک شدن، نقاط قلم گیری شده را به کمک سمباده نرم می‌تراشند تا رنگ جدید با بدنه هم سطح و هماهنگ شود. درنهایت قطعه صافکاری شده پولیش می‌شود.

صافکاری بی رنگ خودروهای خارجی

صافکاری pdr در خصوص تعمیر خودروهای خارجی یک هنر به حساب می‌آید.

در خودروهای خارجی، با هر تصادف و ایجاد خط و خش یا رنگ شدگی، از قیمت خودرو به صورت چشمگیری کاسته می‌شود.

صافکاری خودروهای خارجی باتوجه به جنس بدنه، دستگاه و ابزار خاص و دقیقی نیاز دارد.

بنابراین نیاز است برای دریافت خدمات صافکاری بدون رنگ به یک مرکز معتبر و مجهز مراجعه نمایید.

 

 

کلام آخر

صافکاری پی دی ار کاری ظریف و دقیق محسوب می‌شود.

مجموعه بیابانی با بکارگیری دستگاه‌های پیشرفته و با کمک تعمیرکاران باتجربه در زمینه صافکاری بدون رنگ خودروهای داخلی و خارجی، بسیار تخصصی عمل می‌نماید.

شما راننده گرامی برای ترمیم بدنه آسیب دیده خودرو خود می‌توانید از خدمات این مجموعه بهره ببرید.

و چنانچه مایل به آموزش و فراگیری صافکاری pdr هستید، حتما  خدمات خودروی بیابانی را بررسی نمایید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *