صافکاری و نقاشی ماشین، زمانی نیاز می شود که خودرو دچار تصادف شده باشد.

زمانی که یک خودرو تصادف میکند یا احتیاج به ترمیم قطعه ای مانند گل گیر،کاپوت،صندوق،…. دارد.

در حین صافکاری و نقاشی ماشین  موارد مهمی هستند که باید همیشه چک و تایید شوند.

ابتدا باید فرورفتگی به حالت اول برگردد و صافکاری انجام شود(اگر فرورفتگی شدید باشد با جک پمپی به قسمت فرورفته بخورد و فرم اولیه به سر جای خود بر گردد و با قلب تنه مشتی صاف شود،)ممکن است در قسمت ضربه خورده افزایش طول به فلز اضافه شده باشه و به اصطلاح باد افتاده شود.

باد افتادگی باید به روش نقطه زن، بادگیری انجام شود و بعد موج گیری شود و بعد به مراتب اگر مورد تایید نقاش بود باید نقاشی شود اما اگر موردی بود و کامل درست نشده بود باید صافکار مشکل را برطرف کند و بعد به نقاش تحویل داده شود.

صافکاری و نقاشی
صافکاری و نقاشی

تایید نقاش
بعد از تایید نقاش قسمت های صافکاری شده را سمباده میکشد و بعد پرایمر میزند (به دلیل اینکه قسمت فلز را بتونه چسبندگی زیاد ندارد،پرایمر میزند).

واش پرایمر یا آستانه دو جزئی (دوقلو) بعد از آن بتونه سنگی میزند(برای قسمت هایی که با دقت صافکاری انجام نشده)با بتونه زدن قسمت هایی که موج ریزی دارد را انجام میدهد تا بتواند صاف شود.

بعد از بتونه سنگی در چند لایه انجام میشود،بتونه میزند پراخت کاری میکند و با سمباده های ۵۰۰ یا ۶۰۰ یا ۷۰۰ ۸۰۰۰ آن را پردوخت میکند.

و بعد آستانه دوقلو میزند و بعد رنگ مشکی یه کار میزند تا موج کار نشان داده شود و مجدد این کار انجام میشود

بعد از انجام این مراحل آسترِ هم رنگ زده میشود و بعد رنگ ماشین به کار زده میشود. اگر رنگ ۵۴ (رنگ جدید خودرو)باشد و بعد کِلِر زده شود.
برای ترکیب کلر و رنگ، نیاز به تینر و خشک کن هست . معمولا رنگ هایی که برای ماشین استفاده میشود هوا خشک هست و با هاردنر خشک کنی که دارد زودتر خشک میشود.

خدمات خودروی بیابانی، مرکز آموزش تخصصی Pdr و آموزش تخصصی دیتیلینگ خودرو بصورت کاملا حرفه ای و عملی، با ارائه مدرک 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *