صافکاری بی رنگی

آموزش صافکاری pdr خودرو، تخصصی درآمدزاست و میتوانید با این تخصص کار آفرینی نمایید.

امروزه وجود فراوانی خودرو در سطح شهرها و افزایش روز افزون آن باعث شده تا شغل صافکاری خودرو به یک شغل پر رونق و پر درآمد تبدیل شود. دوره آموزش صافکاری خودرو که یکی از مهارت های اتومکانیک است،در آموزشگاه  صافکاری  بیابانی آموزش داده میشود.

آموزش صافکاری pdr خودرو،در مکانی مجهز و بر روی خودروهای واقعی وزیر نظر اساتید باتجربه برای کارآموزان ارائه میگردد تا کارآموزان بعد از پایان دوره علاوه بر دریافت مدرک فنی حرفه ای مهارت لازم را برای ورود به بازار کار صافکاری خودرو بدست آورند.

همچنین کارآموزان میتوانند از پشتیبانی بعد از پایان دوره توسط اساتید و آموزشگاه صافکاری بیابانی به صورت نامحدود بهرمند شوند.

صافکاری PDR

یکی از روش های صافکاری بی رنگ و به معنی تعمیر بدنه خودرو بدون رنگ است و در مواردی که آسیب های بدنه خودرو کم بوده و بدون نیاز به اعمال ضربات شدید است، که pdr  بدنه خودرو ترمیم شده به کار گرفته می شوند.  استفاده از میله هایی است که این میله ها ناهمواری های زیرین خودرو را به خوبی برطرف کرده و مانع از موج آن ها می شوند.

میله های پی دی آر درچندین مدل با کارایی در قسمت های مختلف خودرو موجود هستند و معمولا به صورت یک پکیج.کامل در بازار تجهیزات صافکاری عرضه می شوندانواع میله های pdr  شامل موارد زیر است:

میله چرخشی: جهت استفاده در نقاطی که امکان چرخش میله وجود دارد.

میله اهرمی: جهت استفاده برای اهرم در قطعات جدا شونده مانند کاپوت.

میله دم ماهی: جهت استفاده در نقاطی با فضای کم برای انجام عمل صافکاری .

روش استفاده از میله pdr

میله های پی دی آر به صورت یک اهرم عمل می کنند که در این اهرم قسمت دسته، محل اعمال نیرو وقسمت تکیه گاه محل برخورد با فرورفتگی موجود در بدنه خودرو است.

با توجه به نقطه آسیب دیده دارای شکلی متفاوت است. قسمت دیگر این مجموعه، سر میله است که نیروی دست را به تکیه گاه منتقل می کند که با توجه به مهارت صافکار این نیرو باعث از بین بردن فرو رفتگی یا آسیب می شود.

در این روش صافکار  سطح داخلی قطعه را حرارت داده و پس از گرم شدن با استفاده از میله های pdr  اقدام به برطرف کردن ناهمواری ها و تسطیح قطعه می نماید.

البته تعمیرکاران حرفه ای صافکاری بیابانی  بدون نیازبه گرم کردن سطح قطعه، می توانند منشأ این تغییر حالات را کشف و با اعمال نیرویی برابر با همان اندازه که موجب فرورفتگی شده در خلاف جهت آن، موجب برگشت بدنه به حالت اول شوند

 جهت اطمینان خاطر از کیفیت صافکاری و برگشت بدنه خودرو به حالت اولیه، می توانید صافکاری خودرو خود را به تعمیرکاران مجرب و باتجربه تعمیرگاه  صافکاری زبیابانی بسپارید. این تعمیرگاه با داشتن افراد متخصص و با سابقه کاری بالا در جهت انواع سرویس های دوره ای، صفر شویی موتور خودرو،تعمیرات انواع گیربکس ، صافکاری بدون رنگ و pdr خودرو و… در خدمت شما عزیزان است.

هرگونه آسیب و یا خسارت به ماشین می تواند باعث کاهش ارزش خودرو شود، از طرفی هرگونه آسیب به بدنه خارجی خودرو باعث زنگ زدگی و تغییرات شیمیایی برگشت ناپذیر وسیله نقلیه خواهند شد.

این نوع آسیب ها می توانند به مرور زمان، ایمنی خودروی شما را تحت تاثیر قرار دهند.

اگر وسیله نقلیه شمابه هر دلیلی هنگام خروج از پارکینگ یا تصادف دچار آسیب یا تورفتگی شده است، می توانید از طریقه صافکاری PDR فرورفتگی های ایجاد شده را تعمیر کنید، بدون آنکه رنگ ماشین آسیب ببیند.

البته این اقدام باید توسط  تعمیرکاران  ماهری چون تعمیر گاه صافکاری بیابانی  انجام شود. صافکاری و تعمیر ماشین به این روش چیزی بین ۸۰ تا ۹۰درصد تو رفتگی های ماشین را از بین می برد، بدون آنکه به رنگ ماشین آسیب بزند . 

تاریخچه صافکاری PDR

به 1700 سال پیش باز می گردد، زمانی که مصریان باستان توانستند ظروف طلا، نقره و مسی خود را بازسازی کنند. پس از اختراع خودرو و به مرور با پیشرفت تکنولوژی استفاده از این تکنیک نیز در جهت تعمیر و ترمیم خودروهای آسیب دیده رایج شد.

فردی به نام اسکار فلایگ که در بخش مراقبت از رنگ شرکت مرسدس بنز فعالیت داشت، برای اولین بار ایده تعمیر بدنه خودرو بدونرنگ را مطرح نمود. او توانست آسیب دیدگی های جزئی را از طریق یک چکش چوبی بدون از بین بردنرنگ خودرو تعمیر نماید. استقبال از این ایده باعث شد تا صافکاریPDR از کشور آلمان آغاز شود و درصنعت خودروسازی آمریکا نیز به محبوبیت برسد. پس از آن استفاده از این روش در سراسر جهان رایج شد.

امروزه صافکاری به عملی تبدیل شده است که بسیار کاربرد دارد و شما می توانید با استفاده از صافکاری اتومبیل خود را تعمیر کنید، هنگامی که تصادف میکنید و بدنه اتومبیل شما دچار فرورفتگی می شودشما اتومبیل خود را پیش صافکار می برید. صافکاری pdr در واقع صافکاری بدون استفاده از رنگ و باابزار و روش های خاص مانند میله های pdr است.

 

همانطور که گفتیم صافکاری کاربرد زیادی دارد اما روش های صافکاری نیز بسیار زیاد است وانواع مختلفی دارد، البته این روش ها بستگی به نوع فرورفتگی دارند. مثلا کمتر پیش می آیدکه اتومبیل ها دچار تصادف شدید شوند به طوری که رنگ بدنه خود رو از بین برود. برای همین با استفاده از صافکاری بی رنگ می توان بدنه اتومبیل را به حالت اولی برگرداند. البته این کار به همین سادگی ها هم نیست و به ساعت ها زمان نیاز دارد.نیرو های  مهار صافکاری بیابانی   با استفاده از علم و مهارتی که دراین زمینه دارد می تواند این کار را انجام دهد.  

صافکاری میله Pdr چیست؟

میله های pdr جزوی از صافکاری به حساب می آیند که امروزه در تمامی صافکاری ها از آن هااستفاده میشود. این میله ها انواع مختلفی دارند که قصد داریم در این مقاله به انواع آنها و قیمت آنها بپردازیم. این میله ها  بستگی به جنس و نوعی که دارند دارای قیمت های مختلفی می باشند.

بنابراین هنگامی که میخواهید این میله ها را خریداری کنید می بایست حواستان به نوع آنها باشد وهمچنین این میله ها هر کدام در بخش بخصوصی از بدنه اتومبیل به کار می روند.

انواع میله های صافکاری pdr

این میله ها دارای سه مدل مختلف می باشند که عبارت اند از:

چرخشی، اهرمی، دم ماهی

چرخشی

از این نوع میله ها می توان در قسمت هایی استفاده کرد که میله می تواند حرکت چرخشیداشته باشد و بتوان میله بالا و پایین کرد.

 

میله های اهرمی

از این میله ها می توان برای قسمت هایی مانند سقف و کاپوت و قسمت های جداشده می تواناستفاده کرد و همان طور که از اسم آن پیداست می توان این میله هارا اهرم کرد.

 میله های دم ماهی

در صافکاری pdr از این نوع میله های برای قسمت های استفاده می شود که فضا برای کار کم استو صافکار نمی تواند از میله های دیگر استفاده کند. هرکدام از این میله ها دارای قیمت های متفاوتیمی باشند و همانطور که گفتیم کاربرد های آنها نیز متفاوت است.

قیمت های اینن نوع میله ها بستگی به کشور هایی که آنها را می سازند هم بستگی دارد کشورهای سازنده میله های pdr عبارت اند از :

سوئیس – هلند –  ترکیه – چین – تایوان – ایران

میله های پی دی ار در تعمیرگاه  صافکاری بیابانی استفاده میشوند

به طور کلی امروزه بیشتر صافکار ها از میله های pdr استفاده میکنند و شما می توانید برای تعمیربدنه ی خودروری خودتان به صافکاریی که از میله های پیدی ار استفاده میکند مراجعه کنید. این میله ها باعث میشوند که صافکار بتواند راحت تر کار خود را انجام دهد

صافکاری بدون رنگ با میله های pdr

اصطلاح pdr مخفف کلمه (Paintless Dent Repair) می باشد کلمه به معنی تعمیر بدنه خودروبدون نیاز به رنگ است. صافکاری با میله pdr یکی از روش های صافکاری بدون رنگ خودرو می

باشد. زمانی از صافکاری pdr استفاده می شود که تو رفتگی و آسیب های وارد شده جزیی تر بودهو نیاز به ضربات شدید برای صافکاری ندارد.

صافکاری خودرو روش ها و ابزار مختلفی دارد که با توجه به محل تصادف و شدت آن

از ابزار و روش مخصوص خود استفاده می شود.که یکی از این روش ها، صافکاری بدونرنگ خودرو به روش pdr می باشد.

Pdrابزار صافکاری pdr

اصلی ترین و مهم ترین ابزارصافکاری pdr، ابزاری به نام میله های pdr می باشد. میله های pdr  انواع مختلفی دارد که هر یک از مدل های آن برای رفع تو رفتگی یکی از بخش های بدنه خودرو استفاده میشود.

این میله ها توسط شرکت های سازنده ابزار آلات و تجهیزات صافکاری و صنعتی تولید می شوندو به صورت یک مجموعه کامل یا به اصطلاح به صورت ست به بازار عرضه می شود.

داشتن ست های مختلف میله های pdr برای هر صافکاری که به صورت حرفه ای صافکاری می کند لازم و ضروری است.

صافکاری با رنگ

صافکاری با رنگ برای مواقعی است که به خودرو آسیب شدید وارد شده است. گاها در این روش زمانی به سراغ صافکاری با رنگ می رویم که به خودرو آسیب شدید وارد شده است. گاها در این روشاز صافکاری، نیاز به تعویض قطعات و یا صافکاری قطعات آسیب دیده با ابزار سنگین می باشد.

لوازم یدکی و قطعات بدنه خودرو ها عموما به صورت خام و بدون رنگ در بازار وجود دارند پس بعد از تعویض قطعات بدنه حتما نیاز به رنگ می باشد. این یعنی افت قیمت خودرو!

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *