ابزارآلات PDR

ابزارآلات PDR برای صافکاری PDR   یا تعمیر بدون نیاز به رنگ، یک روش تعمیر خودرو است که برای اصلاح ضربه‌ها و خطوط دور روی بدنه خودرو استفاده می‌شود.

در این روش، بدون نیاز به رنگ‌آمیزی، با استفاده از ابزار آلات خاص و فنی، ضربه‌ها و خطوط دور روی بدنه خودرو به صورت دقیق و حرفه‌ای اصلاح می‌شوند. صافکاری پی دی آر برای تعمیر ضربه‌های کوچکی که بر روی بدنه خودرو ایجاد می‌شود، مانند ضربه‌های ناشی از سنگ‌زدگی، ضربه‌های ناشی از تماس خودروها در پارکینگ و ضربه‌های ناشی از طوفان و تگرگ بسیار مناسب است. این روش علاوه‌بر اینکه زمان تعمیر را کاهش می‌دهد، در هزینه رنگ‌آمیزی و جوشکاری نیز صرفه‌جویی می‌کند.

آموزش pdr

صافکاری PDR چگونه انجام می‌شود؟

صافکاری PDR توسط تعمیرکاران حرفه‌ای و متخصص و با استفاده از ابزارآلات مخصوص pdr انجام می‌شود. تعمیرکار به کمک ابزارآلات PDR و با  وارد آوردن ضربه به صورت دقیق و با ایجاد فشار و مکش روی بدنه خودرو، خرابی و ایرادات بوجود آمده را اصلاح می‌کند. در روش صافکاری PDR، ارزش خودرو حفظ می‌شود و دیگر بدنه خودرو نیازی به رنگ‌آمیزی یا تغییر رنگ ندارد. همچنین صافکاری به روش پی دی آر نسبت به دیگر روش‌های تعمیری بسیار سریع‌تر و کم‌ هزینه‌تر است. به همین علت است که این شیوه نوین امروزه طرفداران زیادی پیدا نموده است. تعمیرکاران به روش Pdr به جادوگران ترمیم خودرو شهرت یافته‌اند.

ابزارآلات PDR چیست؟

انجام یک صافکاری بی‌نقص به روش پی دی آر، در درجه اول به مهارت و تخصص تعمیرکار بستگی دارد. یک تعمیرکار حرفه‌ای می‌داند در کدام قسمت‌ها از چه ابزار آلاتی استفاده کند تا بدون ایجاد رنگ‌پریدگی مشکل و خرابی بدنه را برطرف نماید. ابزارآلات pdr، مجموعه‌ای از وسایل و لوازمی است که متخصص با کمک آن‌ها ضربه، فشار و مکش ایجاد می‌کند و شکل بدنه را به حالت اولیه خود درمی‌آورد. این ابزار آلات شامل ابزار ضربه زن، خط درآر، ابزار قفل کن، انبر تگرگ کش و… می‌شود. درهرصورت یک متخصص حرفه‌ای با کمک ابزار آلات PDR می‌تواند بهترین عملکرد خود را در تعمیر و صافکاری بدون رنگ خودرو از خود نشان دهد.

کلام آخر

با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های جدید و نوآورانه‌ای در تعمیر انواع خودرو ابداع شده است. این روش‌های جدید نه‌تنها تعمیرات خودرو ازجمله صافکاری بدنه خودرو را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند، بلکه زمان و هزینه کمتری را نیز به خود اختصاص داده‌اند. صافکاری پی دی ار یکی از این روش‌های جدید تعمیری است که بسیاری از تعمیرکاران حرفه‌ای با کمک ابزارآلات تخصصی PDR، بهترین و حرفه‌ای‌ترین کارهای تعمیری و صافکاری بدنه خودرو را انجام می‌دهند. این شیوه نوین در بسیاری از تعمیرگاه‌های تخصصی که مجهز به ابزارآلات پی دی آر هستند انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *