آفتاب سوختگی خودرو یا اکسیداسیون از اتفاقاتی است که به رنگ بدنه خودرو آسیب وارد می‌آورد. مشکل آفتاب سوختگی خودرو معضلی جدی است که علاوه‌بر کم کردن شفافیت رنگ خودرو، سبب زردی رنگ بدنه می‌شود. اگر خودرو شما در طول روز به مدت طولانی در معرض تابش آفتاب قرار داشته باشد، احتمالاً دچار مشکل سوختگی رنگ خواهد شد.

اکسیداسیون یا آفتاب سوختگی رنگ، با از بین بردن رنگ روغن یا کلیر خودرو، سبب از بین بردن مواد شیمیایی موجود در رنگ می‌شود. این موضوع در افت قیمت خودرو تأثیر مستقیم دارد. ترمیم این سوختگی خودرو امکان‌پذیر است. در ادامه مطلب نحوه ترمیم آفتاب سوختگی خودرو را بررسی می‌نماییم.

ریکاوری رنگ

آفتاب سوختگی بدنه خودرو یعنی چه؟

اشعه‌های مضر خورشید دانه‌های موجود در رنگ بدنه خودرو را جذب می‌کنند و سپس تغییر شکل می‌دهند. به قسمت‌هایی از رنگ خودرو که از بین رفته یا تغییر شکل داده است آفتاب سوختگی می‌گویند. این مشکل بیشتر برای خودروهای که در مناطق کویری استفاده می‌شوند بیشتر اتفاق می‌افتد. در روزهای گرم سال و در مناطق گرمسیر، اگر خودرو در زیر تابش مستقیم آفتاب باشد، دمای داخلی خودرو تا 65 درجه و دمای خارجی آن تا 90 درجه افزایش می‌یابد.

این میزان گرما و تابش مستقیم اشعه های مضر خورشید بسیار خطرناک محسوب می‌شود. این میزان از گرما و حرارت علاوه‌بر رنگ بدنه، به مرور زمان به لاستیک‌ها و قسمت‌های پلاستیکی درون خودرو نیز آسیب می‌زند. شما با بکارگیری روش‌های پیشگیری می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری نمایید، اما درصورت ایجاد آفتاب سوختگی، امکان ترمیم وجود دارد.

راه‌کارهای جلوگیری از سوختگی رنگ در آفتاب

مشکل آفتاب سوختگی از آن دست آسیب‌هایی است که با استفاده از چند راه‌کار ساده می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد. برخی از مهم‌ترین راه‌کارها عبارتند از:

  • قرار ندادن خودرو هنگام پارک، در معرض تابش مستقیم نور خورشید. بهتر است در طول روز خودرو در پارکینگ‌های مسقف پارک شود.
  • استفاده از کاور خودرو، که روشی بسیار مطمئن جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی خودرو محسوب می‌شود.
  • تمیز بودن بدنه خودرو، خودرو مدام در معرض آلودگی قرار دارد. گرد و غبار و آلودگی‌ها، باران‌های اسیدی و… به رنگ بدنه خودرو آسیب می‌زند. شستشوی به موقع بدنه خودرو تا حدود زیادی از اکسیداسیون رنگ بدنه جلوگیری می‌کند.
  • زدن یک لایه نانو سرامیک رو بدنه خودرو

آفتاب سوختگی رنگ بدنه

جلوگیری از سوختگی رنگ بدنه ماشین به کمک لایه نانو سرامیک

یکی از بهترین و مفیدترین راه‌ها جهت جلوگیری از آفتاب سوختگی خودرو لایه نانو سرامیک محسوب می‌شود. پوشش نانو سرامیک روی بدنه خودرو، از نفوذ اشعه فرابنفش به رنگدانه‌های بدنه خودرو و رنگ پریدگی آن جلوگیری می‌کند. اجرای سرامیک خودرو برای هر خودرویی متفاوت است. در این روش ابتدا رنگ خودرو را پولیش می‌زنند و سپس روی آن لایه نانو سرامیک را اجرا می‌کنند. این روش هزینه نسبتاً زیادی دارد، اما روشی مطمئن برای جلوگیری از آفتاب سوختگی محسوب می‌شود. ماندگاری نانو سرامیک از چند ماه تا چند سال متفاوت است و بستگی به کیفیت سرامیک کار شده دارد.

کلام آخر

کیفیت و شفافیت رنگ بدنه خودرو تأثیر زیادی بر ارزش ریالی آن دارد، لذا تا جایی که امکان دارد از آفتاب سوختگی خودرو باید جلوگیری کرد. پوشش نانو سرامیک روشی مطمئن با ماندگاری بالا به حفظ رنگ بدنه و محافظت آن در برابر اشعه آفتاب کمک می‌نماید. لازم است این خدمات در یک مجموعه معتبر انجام شود تا علاوه‌بر استفاده از مواد با کیفیت انجام کار نیز با دقت و تمرکز بالایی انجام گیرد. مجموعه بیابانی با انجام خدمات نانو سرامیک با کمک بهترین مواد سرامیکی و توسط تیم حرفه‌ای، در خدمت شما مشتریان گرامی می‌باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *