آیا پوشش نانو سرامیک مقرون به صرفه است؟

هزینه نانو سرامیک خودرو را با توجه به مزیت نانو سرامیک بررسی میکنیم.

برای ماشین های گران قیمت، هزینه نانو سرامیک ارزش دارد. ولی آیا برای همه خودروها مناسب است ؟

که مانند یک کاور سطح بیرونی خودرو را در برابر عوامل آسیب‌زا حفظ می‌کند، یک پلیمر مایع است.

نانو سرامیک

مکانیزم تأثیر این پوشش به این صورت است که، پوشش نانو سرامیک با رنگ بدنه خودرو پیوند برقرار می‌کند و یک لایه محافظ آب‌گریز (هیدروفوبیک) تشکیل می‌دهد.

این لایه از چسبیدن آلودگی‌ها به بدنه خودرو جلوگیری می‌نماید و سبب می‌شود مدت زمان بیشتری خودرو تمیز بماند. همچنین این لایه کمک می‌نماید تا در هنگام نظافت، بدنه خودرو سریع‌تر تمیز شود.

انجام مراحل نانو سرامیک به صورت حرفه‌ای و در یک مجموعه معتبر باید انجام شود، لذا ممکن است هزینه‌های بالایی به همراه داشته باشد، اما انجام این کار در طولانی مدت برای شما مقرون به صرفه خواهد بود.

در ادامه مطالبی درخصوص توجیه اقتصادی هزینه نانو سرامیک خدمت شما ارائه می‌گردد.     

مزیت‌های پوشش نانو سرامیک

لایه سخت نانو سرامیک روی بدنه خودرو با چشم قابل مشاهده نیست، اما همین لایه خاص، فواید شگفت‌انگیزی برای رنگ بدنه خودرو دارد. برخی از این فواید و مزایا عبارتند از:

  • این پوشش با بهره‌گیری از فن‌آوری نانو می‌تواند از رنگ بدنه در برابر اشعه فرابنفش خورشید محافظت نماید، درنتیجه رنگ خودرو دچار آفتاب سوختگی نمی‌شود.
  • نانو سرامیک قادر است از آسیب‌های ناشی از آلاینده‌ها و آلودگی‌های اسیدی به بدنه جلوگیری کند.
  • سطح خودرو مدت زمان بیشتری تمیز باقی می‌ماند و همواره براق و درخشان است.
  • به دلیل صاف و مسطح بودن پوشش نانو سرامیک، درصورت آلودگی بدنه خودرو به گردوغبار، به راحتی پاک و تمیز می‌شود.
  • از اکسیداسیون رنگ بدنه خودرو با اشعه UV (فرابنفش) جلوگیری می‌نماید.

پیامدهای استفاده نادرست از پوشش نانو سرامیک

پوشش نانو سرامیک درصورتی عملکرد محافظتی خود را خوب ایفا می‌کند که به درستی اجرا شود.

اگر انجام پوشش نانو سرامیک توسط تیم حرفه‌ای و باتجربه انجام نشود، نه تنها ماشین شما لایه محافظتی نخواهد داشت، بلکه ظاهری نازیبا و بدقواره به خود خواهد گرفت.

باتوجه به ماندگاری و طول عمر بالای پوشش نانو سرامیک، درصورت عدم استفاده صحیح از این پوشش تا مدت زیادی خودرو شما بد شکل می‌ماند.

در انجام پوشش نانو سرامیک تمام مراحل باید به درستی و با حوصله انجام گیرد، این کار نیاز به زمان کافی، دقت و ظرافت خاصی دارد. اگر مراحل انجام کار با سرعت انجام گیرد درنهایت نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود.

اجرای تخصصی و صحیح سرامیک خودرو در اثر بخشی آن نقش مهمی ایفا می‌کند. مرکز تخصصی سرامیک بیابانی به شما پیشنهاد می‌دهد اگر تمایل به انجام این کار دارید، حتماً از گروهی حرفه‌ای و باتجربه خدمات بگیرید.

واکس یا نانو سرامیک؟

یکی دیگر از روش‌‌ها برای حفظ زیبایی و درخشش رنگ بدنه خودرو، استفاده از واکس بدنه است. انجام واکس بدنه، روشی قدیمی است که مشکلاتی با خود به همراه دارد، این مشکلات عبارتند از:

  • واکس بدنه روشی موقتی است.
  • پس از مدتی فرسوده می‌شود و نیاز است مجدد اجرا شود.
  • به مرور زمان، بر اثر آب‌وهوا، عوامل اسیدی، فضولات پرندگان فرسوده می‌گردد.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت در برابر ماندگاری و اثربخشی پوشش نانو سرایک، استفاده از این روش ماندگارتر از واکس بدنه محسوب می‌شود. واکس بدنه خودرو در طول سال باید چندین بار تمدید شود.

مقرون به صرفه بودن پوشش نانو سرامیک

باتوجه به اینکه پوشش نانو سرامیک روی بدنه خودرو با رنگ فابریک بدنه پیوند می‌دهد و یک لایه محافظتی ایجاد می‌نماید، لایه ایجاد شده بسیار مقاوم است.

درنتیجه این لایه از آسیب‌های احتمالی و صدمات ناشی از آلودگی‌ها و اشعه خورشید به رنگ بدنه خودرو جلوگیری می‌نماید. این لایه ضخیم بوده و ماندگاری بسیار زیادی دارد.

بنابراین در نگاه اول درست است که شما بابت انجام مراحل نانو سرامیک هزینه بالایی پرداخت می‌نمایید اما در طولانی مدت شما از پرداخت هزینه‌های بیشتر معاف خواهید بود.

در تمام خودروها، خصوصاً خودروهای جدید ترمیم آسیب دیدگی بدنه خودرو که در اثر اکسید شدن رنگ، پوسیدگی و… بوجود می‌آید هزینه بالایی به همراه دارد.

با استفاده از پوشش نانو سرامیک و پرداخت هزینه‌های آن، شما از خرابی بدنه خودرو خود جلوگیری می‌نمایید، درنتیجه هزینه‌های بیشتری به شما تحمیل نمی‌شود.

همچنین این پوشش ماندگاری طولانی دارد و درصورت استفاده از آن نیازی به هزینه مجدد و تمدید نیست.

 در حال حاضر کیت‌های روکش سرامیک در بازار موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را خریداری نمایید و طبق دستورالعمل در منزل پوشش نانوسرامیک خودرو را انجام دهید.

اما مراجعه به یک مرکز حرفه‌ای در این زمینه بهتر از انجام کار در منزل است. همانطور که اشاره شد انجام نادرست پوشش نانو سرامیک نه تنها اثر محافظتی نخواهد داشت، بلکه خود سبب آسیب بیشتر به بدنه می‌گردد.

لیسه گیری - خط و خش گیری

کلام آخر

کادر حرفه‌ای و باتجربه در مرکز آموزشی و خدمات خودروی بیابانی، با گذراندن دوره‌های تخصصی آماده ارائه خدمات پوشش نانو سرامیک خودرو هستند.

این مرکز با استفاده از بهترین مواد سرامیکی، اقدام به انجام امور مربوط به سرامیک خودرو می‌نمایند.

پیشنهاد مرکز آموزشی و خدمات خودروی بیابانی به دوستانی که خودروهای لوکس یا خودروهایی با رنگ تیره دارند این است که حتماً از این پوشش روی بدنه خودرو خود استفاده کنند. انجام این کار جلوه و درخشش خودرو شما را چندین برابر می‌کند.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *